NUwerk linkt ambities “We choose to go to the moon”

Stel: Je hebt als organisatie ambities en je gaat nadenken over hoe kunnen we dit krachtig in de markt zetten. Dan stel je jezelf de vraag wat doen wij en wat willen wij overbrengen? Zo denk je een beetje na en stuit je op de vraag “Wat is nou eigenlijk echt onze toegevoegde waarde?” Dan opeens heb je het “Wij linken ambities!”

Over ambities gesproken.. Hoe geweldig is dan het gekozen voorbeeld “We choose to go to the moon”

“We choose to go to the moon. We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard, because that goal will serve to organize and measure the best of our energies and skills, because that challenge is one that we are willing to accept, one we are unwilling to postpone, and one which we intend to win, and the others, too.” President John F. Kennedy – September 12, 1962

in andere woorden of even simpel vertaald:

  • wij hebben ambitie
  • stellen onszelf een doel
  • een doel waarin wij een uitdaging zien
  • waarin we het beste van onze krachten bundelen en kunnen meten
  • een uitdaging die we durven aan te gaan
  • en wij zullen ons doel bereiken

Als ik zo vrij mag zijn vind ik het geweldig deze nieuwe uiting van NUwerk. Ik hou wel van uitdagingen, ambitieuze doelen en daadkracht. Maar met alleen uitingen kom je er niet. Het vergt leiderschap om ambitieuze doelen daadwerkelijk te realiseren.

Ik hoop dat NUwerk hiermee aangeeft de strijdbijl op te pakken in de web2.0 wereld. Een wereld waar volgens velen geen toekomst meer is voor vacaturesites of jobboards door de opkomst van sociale netwerken. Ik hoop dat NUwerk met innovatieve toepassingen komt en leiderschap toont door het niet denkbare te realiseren en een ieder weet te verbazen met een vacaturesite2.0 of jobboard2.0 site.

NUWERK LINKT AMBITIES

“We choose to go to the moon”

(klik om in te zoomen)

 

Gaaf!! Mijn complimenten!

 

Bron: volledige speech ‘President John F. Kennedy’ in text
Bron: volledige speech ‘President John F. Kennedy’ in
video

Advertenties

Over Sander van Lingen
De invloed van sociale media doet mij elke dag weer verbazen en daarom voer ik momenteel onderzoek uit naar "Het effect van sociale media op HRM"

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: