BranchOut als vervanger voor Linkedin

Afgelopen week werd mijn aandacht getrokken door BranchOut, een ‘Jobs & Carreer Networking on Facebook’ applicatie.

En door mijn hoofd schoot:

  • Slim!!
  • Linkedin zakelijk dus daar zet je CV info
  • Facebook wordt voornamelijk prive gebruikt
  • In de VS daar is men veel actiever op facebook
  • In NL zal men minder werk-gerelateerde content op #fb plaatsen
  • Even checken!

Mijn vrienden op Facebook:

  • Totaal aantal vrienden = 190
  • Aantal vrienden in VS = 18
    (Familie waarvan: 8 jonger dan 25 jaar, 10 ouder dan 35 jaar)
  • Aantal vrienden in NL = 157
    (vrienden, voornamelijk tussen de 25 en 35 jaar)

Checking out BranchOut & Analyzing #FB friends

Mijn vrienden die hun werkgever op Facebook hebben geregistreerd:

  • Aantal vrienden in VS = 22 % (4 van 18)
  • Aantal vrienden in NL = 48 % (75 van 157)

Conclusie:

Het is appels met peren vergelijken als je kijkt naar mijn vrienden op Facebook uit Nederland en die uit de Verenigde Staten. Dus ik laat mijn facebook vrienden uit de VS even links liggen.

Wat ik niet had verwacht is dat er zoveel vrienden op Facebook hun huidige werkgever hebben vermeld. Het blijft overigens wel bij de huidige werkgever, want het aantal vrienden dat meerdere werkgevers vermelden is op 2 handen te tellen. Dat is duidelijk anders dan op Linkedin. Dus JA minder werk-gerelateerde content op Facebook en voorlopig blijft Linkedin mijn ‘Carreer Networking’ site.

Op BranchOut heb ik tot op heden pas 2 connecties en ik ben erg benieuwd hoe deze applicatie op Facebook wordt opgepikt. Ik ben benieuwd!!

Over Sander van Lingen
De invloed van sociale media doet mij elke dag weer verbazen en daarom voer ik momenteel onderzoek uit naar "Het effect van sociale media op HRM"

Geef een reactie

