Facebook koppelen aan Twitter

Al die ‘sociale’ netwerken waar je een profiel hebt en al die verschillende groepen vrienden, bekenden of zaken relaties die je op de hoogte wil houden. Wordt jij daar ook zo moe van?
Stel jij je ook wel eens de vraag “Hoe kan ik effectiever berichten delen met al mijn netwerken?”

Ik ga een poging wagen om het makkelijker te maken. In deze blog beschrijf ik hoe je jouw eigen status op Facebook kan updaten door een tweet te plaatsen. Om dit te mogelijk te maken moeten we eerst een aantal instellingen aanpassen.

Hoe dan? NUzo

  • Stap 01: Login op Facebook
  • Stap 02: Open de ‘Apps Directory’
  • Stap 03: Zoek naar “Selective Tweets” in deze ‘Apps Directory’
  • Stap 04: Selecteer “Selective Tweets”
  • Stap 05: Open “Selective Tweets”
  • Stap 06: Koppel je Twitter-account
  • Stap 07: Save settings
  • Stap 08: Test of de app werkt, dus plaats een tweet met #fb
  • Stap 09: Controleer je eigen status update op Facebook

Succes!

Over Sander van Lingen
De invloed van sociale media doet mij elke dag weer verbazen en daarom voer ik momenteel onderzoek uit naar "Het effect van sociale media op HRM"

2 Responses to Facebook koppelen aan Twitter

  1. Otto says:

    Hoi Sander,
    Volledige koppeling met alles zou geweldig zijn. Dus dat je echt 1 platform hebt, waarin je alles in kunt zien en je op alles kunt reageren.

    Maar alleen tweets nr FB versturen kan toch ook eenvoudig vanaf hootsuite bijvoorbeeld? Ik zie dus niet echt de meerwaarde.
    Otto

  2. Hoi Otto,

    Klopt wanneer je vanuit Hootsuit, Tweetdeck of Ping.fm werkt kan je vanuit daar ook kiezen om je tweets op Facebook te plaatsen. Ik merk zelf dat ik daar niet altijd in werk en daarom vindt ik het persoonlijk wel handig om #fb te kunnen gebruiken.

    Let op #h voor Hyves en #in voor Linkedin kan je dan ook gebruiken.

    Is ook een instelling op je profiel in die Sociale Netwerken.

Geef een reactie

