Cijfers KvK tonen ”de naderende banencrisis” in 2012

De maandelijkse cijfers van het Handelsregister tonen een bijzondere piek, als je kijkt naar het aantal “Opheffingen”.

  • Het aantal starters dat zich maandelijks inschrijft neemt langzaam af.
  • Het aantal faillissementen stijgt de afgelopen maanden geleidelijk.
  • Het aantal opheffingen nam afgelopen maanden explosief toe.

KVK - cijfers handelsregister - 2011Bron: http://www.kvk.nl

In eerste instantie schrik ik als ik die toename zie. Vervolgens zie ik dat een jaar eerder een vergelijkbare piek zich liet zien. Maar ja 2011 was ook niet de boeken is als gouden jaar voor de economie. Kortom ik ben erg benieuwd wat dit betekend en wat dit voorspelt voor komend jaar. Wat gaat dit betekenen voor de werkgelegenheid?

Over Sander van Lingen
De invloed van sociale media doet mij elke dag weer verbazen en daarom voer ik momenteel onderzoek uit naar "Het effect van sociale media op HRM"

One Response to Cijfers KvK tonen ”de naderende banencrisis” in 2012

  1. Ik heb even gekeken naar de CBS cijfers (www.cbs.nl) over WW-uitkeringen. Deze cijfers laten tussen september en november 2011een stijging zien van 2,6%…..

Geef een reactie

