Nonprofits: Drive Behavior With Social Media

A real-life experiment by Facebook to encourage organ donation, adding one’s donor status to one’s timeline, sparked an immediate 2,000% increase in the number of people signing up as donors. Even after the initial flurry, signups continued at a rate double the previous rate, reports Mediapost. These remarkable results highlight the huge opportunity that social media offer to nonprofit groups.

bron: Roger Dooley
http://www.forbes.com/sites/rogerdooley/2013/06/20/non-profits-social-media/)

Advertenties

Over Sander van Lingen
De invloed van sociale media doet mij elke dag weer verbazen en daarom voer ik momenteel onderzoek uit naar "Het effect van sociale media op HRM"

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: